Normaal gesproken plaats ik hier niets, maar met nog steeds de vreugde gierend door mijn lijf wil ik hier graag mijn belevenis van vanmorgen kwijt.
In de winter pikte ik wat informatie op over een 25kg vis op een water in het midden van ons land. Gister was het zo ver en ik legde 100 kilometer af naar dit water in de hoop deze vis te kunnen verleiden. Eenmaal aangekomen was ik de enige op het water en hoopte dat het de komende twee nachten zo zou blijven.
De eerste nacht was het stil op wat hangjongeren na. In de ochtend kreeg ik een piep, mijn solar hangertje bleef stil hangen en ik draaide me weer om. Er volgde nog een piep en ik had typisch zo’n brasem aanbeet. Met een zucht pak ik de hengel op en draaide de lijn strak. Tot grote verbazing liep deze helemaal naar rechts, ver van mijn stek vandaan. Snel verhoogde ik de druk en besefte dat ik hier toch met een karper te maken had.
Na zo’n 20 minuten drillen had ik de vis voor het eerst gezien. Dit was sowieso een 20+ kilo vis, de blijdschap en concentratie streden tegen elkaar. Na nog zo’n 5 minuten drillen schoof ik het net onder de vis en toen zag ik het, dit is hem!!
Eenmaal aan de klok ging de vis inderdaad over de 25kg grens heen. De naald stopte op 25,8 kg en met een nieuw PB pakte ik met plezier vervroegd mijn spullen in.
Dit jaar is voor mij al geslaagd!

Joey Kouwenhoven