Karpervitamines – Augustus – Willem Kwinten

Ongelofelijk hoe snel de tijd gaat! Inmiddelsstaat alweer de 8e blog van Willem Kwinten voor jullie klaar. We staan er iedere keer weer van versteld hoeveel activiteiten hij in n maand kan proppen! Ook deze maand zien weweer een rits prachtige vissen en sfeerfoto’s met onder andere zijn broertje Sjors, Martin Post, Gijs&Christiaan, Mark Hoedemakers en daarnaast lijkt Jop van Dillen wel een constante te zijn in Willems avonturen.

Willem aan het woord:

Zo, daar zijn we weer; 31 dagen en evenveel uitdagingenverder. Iedere dag is opnieuw een kansom te groeien en te genieten dus dat doe ik dan ook volop! Een dag niets ondernomen is een dag niets geleerd 😉 Ik neem jullie mee naar alle avonturen van afgelopen maand.

Een dag niets ondernomen is een dag niets geleerd...

Een dag niets ondernomen is een dag niets geleerd…

Een flitsende start

De maand augustus was namelijk pas een dag of wat aan de gang en ik had mijn eerste parel al op de mat liggen! Slechts eenmaal eerder viste ik op dit water en toen wist maatje Tomdezeplaat van een rijenspiegel te vangen. Onder de indruk als ik wasben ik deze maandook een poging gaanwagen. Het eigen kantje werd voorzien van een kilotje Tuna’s en twee geslepen rigjes vonden hun weg naar de bodem op de uiteinden van het voerbed, slechts een meter uit de kant. Het duurde tot diep in de nacht vooraleer een aanbeet volgde, maarin enkele minuten lag daar wel die hoog begeerde rijenspiegel in het net, en dat in n instant nachtje! De maand kon niet beter beginnen 🙂

E

En instant nachtje was genoeg voor een hele maand voldoening!

Ik mag van geluk spreken dat Tom zelf in de buurt aan het vissen was en in de ochtend al vroeg langs kon komen samen met zijn maatje Nikolai. Met twee full frames in de aanslag werd er flink op los geschoten (in positieve zin) en na het releasen van dit prachtige dier vervolgde ik mijn weg met een big smile!

Bij een mooie vangst kan je niemand beter aan je zijde hebben dan deze fotografie eindbaas!

Ook Nikolai droeg zijn steentje bij aan de fotoserie.

Naast Tom droeg ook Nikolaizijn steentje bij aan de fotoserie.

Check hieronder de ‘videosnack’ van de release; damn wat was ik blij!

Met diezelfde big smile kwam ik aan bij grote vriend Nick die de koffie al klaar had. Helemaal trots liet ik hem de foto’s zien waarop hij de foto’s van zijn laatste avontuur liet zien. Niet te geloven, wat kunnen Nick en Julia prachtige foto’s maken! Onderstaande foto dateert van de laatste keer dat we samen visten.

De laatste keer dat ik Nick zag struinden we een heerlijke middag rond en vingen we flink wat vissen!

Onderwater filmen met Christiaan en Gijs

Na de koffie bij Beuvink had ik nog een flinke rit voor de boeg. Er stonden twee nachtjes vissen met Gijs Wijnholts en Christiaan Leungen op de planning maar niet zomaar twee nachtjes; we gingen onder water filmen met het nieuwe systeem van Fish-cams van Christiaan zelf. Zo’n beetje boven in het land aangekomen waren we alle drie tegelijk aan het water. Twee wateren wel te verstaan. De stek die we voor ogen hadden was op een dammetje tussen twee wateren in. De ene kraakhelder en de andere redelijk troebel.

Gebruik de pijltjes om door de foto’s te scrollen.

[slide]

Gijs begon vrolijk aan de drill...

Gijs begon vrolijk aan de drill…

[slide]

Maar Gijs werd toch wel wat gespannen nadat de vis een kwartier lang diep bleef...

Maar werd toch wel wat gespannen nadat de vis een kwartier lang diep bleef…

[/slider]

We opteerde voor de heldere put om te filmen. Na het zorgvuldig positioneren van de camera hadden we perfect beeld en strooide we een aantal kilo hennep en wat tijgernootjes voor de camera. Hier viste we met n hengel met de tijgernoot vol in beeld. De rest van de hengels gingen aan de andere kant van de dam in de troebele put. Gedurende het (erg gezellige) weekend kwamen daar meerdere vissen vandaan maar op de heldere put was geen teken van leven te bekennen. Enkele locals wisten ons te vertellen dat er slechts een vis of tien zwemt maar wel enkele prachtige vissen; hopen op een gelukstreffer dan maar…

Het nootje lag perfect in beeld maar een aanbeet bleef uit...

Het nootje lag perfect in beeld maar een aanbeet bleef uit…

Helaas hebben we geen vissen voor de camera gekregen dit keer maar er komen nog genoeg mogelijkheden om te filmen. De laatste keer dat we het probeerde lukte het wel om een vis voor de camera te haken! Weliswaar in troebeler water en door de azende vissen werd het beeld ook niet beter. De witte Tuna pop-up is precies achter een rietstengel komen te liggen maar de vis wist het aasje zonder moeite te vinden!

Heerlijk middagje vissen met Sjors

Sjors verveelt zich geen moment :-)

Sjors verveelt zich geen moment 🙂

Sjors en ik hebben het de laatste tijd heel druk gehad waardoor we niet zo vaak zijn gaan vissen. Afgelopen keer was toch weer erg leuk en met het terugkijken naar onderstaande foto’s krijg ik direct weer een glimlach op mijn gezicht 🙂

[slide]

Maar als de pieper gaat...

Maar als de pieper gaat…

[slide]

Vermoeiend, zo'n middagje vissen ;-)

Vermoeiend, zo’n middagje vissen 😉

Supersessie voor Jop

De minieme vistijd die Jop heeft door zijn goedlopende hoveniersbedrijf weet hij altijd nuttig te besteden. Enkel had hij deze keer geen tijd voor een goede voorbereiding. Hij trok instant ten strijde met slechts een tweetal kilo Tuna’s gesoakt in L030. Binnen het uur lag een van de mooiste spiegeltjes van het water in het netenlater inde nachtkwam zelfs de topspiegel op de mat! Twee maal mocht ik opdraven om foto’s te komen maken maar voor Jop en zulke vissen doe ik dat met veel plezier!

'S avonds al direct een prachtig spiegeltje.

‘S avonds al direct een prachtig spiegeltje.

En vlak voor de ochtend ook nog de topspiegel van het water. Over een effici

En vlak voor de ochtend ook nog de topspiegel van het water. Over een efficinte nacht gesproken!

[slide]

Jop met een laatste blik...

Jop met een laatste blik…

[slide]

Al voor de nacht begint is de sessie geslaagd, niet wetend wat nog ging komen.

Al voor de nacht begint is de sessie geslaagd, niet wetende wat nog ging komen.

[slide]

Tja dat hoort er ook bij ;-)

Tja dat hoort er ook bij 😉

La douce France met Martin ‘dTb’ Post

Al lange tijd spraken Post en ik over een Franse sessie maar probeer die maar eens te plannen met twee drukke agenda’s. Dit keer moest het er van komen en we hielden beiden een bladzijde in onze agenda vrij. Een actieve trip stond op de planning waarin we meerdere wateren zouden afrijden op zoek naar instant geluk.

'En route' met de vismobiel van Martin, op naar een nieuw avontuur!

‘En route’ met de vismobiel van Martin, op naar een nieuw avontuur!

Zoeken was het sleutelwoord voor deze trip en gelukkig was het gevolg: vinden! Op alle wateren die we bezocht hebben wisten we vissen te vangen met voor ons beide enkele parels erbij! Het hele verhaal ga ik nog niet uit de doeken doen, dat komt later, maar hieronder alvast een selectie foto’s die een snufje van de sfeer van onze Franse trip laat zien 😉

[slide]

We bevisten enkel prachtige stekken waarvan de mooiste terugkomen in onze video ;-)

We bevisten enkel prachtige stekken waarvan de mooiste terugkomen in onze video 😉

[slide]

Vooruit dan, nog eentje om het af te leren ;-)

Vooruit dan, nog eentje om het af te leren 😉

[/slider]

Tijdens het vissen door heb ik ook nog enkele filmopnamen gemaakt waaruit een leuke ‘videosnack’ is gekomen. Op deze en het hele verhaal van de sessie zullen jullie nog even moeten wachten 😉

Meteendoor… KWO Summer Event 2.0!

Amper een uur nadat Post me thuis afzette was ik alweer onderweg naar het noorden. De camping in Delutte dit keer, waar al een bups karpervissers aan het bier en de BBQ zaten!De vermoeidheid stelde ik maar een dagje uit want die avond ging het weer helemaal los in de Duitse discotheek Index. Zet dertig toffe karpervissers in een geweldige club met hordes vrouwen en je hebt het recept voor een legendarische avond!

Klik op de afbeelding om naar de terugblik van het event te gaan.

Klik op de afbeelding om naar de terugblik van het KWO summer event te gaan.

Zoals je ziet was het tijdens de BBQ behelpen met Heineken maar gelukkig kon ik snel daarna weer achter de stokken met een lekkere koude Grolsch!

Sjors Heefer, met wie ik op de moment viste, was erg benieuwd hou dat nou werkt; zo'n lange sluitertijd.

Sjors Heefer, met wie ik op de moment viste, was erg benieuwd hoe dat nou werkt; zo’n lange sluitertijd.

Nachtje syndicaat met VBK Eindbaas Mark Hoedemakers

Een aantal weken terug kreeg ik telefoon van Mark of ik eens mee wilde gaan vissen met hem op een van de Belgische syndicaten waar hij lid is. Daar hoefde ik natuurlijk niet lang over na te denken. We planden een datum en voor ik het wist stonden we met onze wagens aan een geweldig water strak tegen de maas, genaamd ‘de cup’.

Een prachtige stek waar ik met veel plezier een biertje heb gedronken met Mark.

Eenmaal aangekomen liepen we de landtong opnaar de stek die Mark in gedachten had. Toen de stek in zicht kwam bleek dat deze al bezet was… door een koppeltje buitenneukers! En dat met 35 graden :’) We hebben ze maar even hun gang laten gaan waarna wij ons settelde op de wel erg brute stek. We visten in een grote waaier verschillende overkant stekken af.

Slepen met loodaccu's was er niet bij deze sessie; een verademing!

Slepen met loodaccu’s was er niet bij deze sessie; een verademing!

Na een aantal brasems was de eerste stok die tot leven kwam mijn linkse. Met de boot snelde ik me naar de vis waarna het gevecht kon beginnen. Het bleek een sterke schubkarper te zijn die wel in was voor een potje knokken. Even later was het Mark zijn beetmelder die om aandacht vroeg met als resultaat een prachtige spiegel die de social compleet maakte!

Spelen met tegenlicht interesseert me meer en meer!

Met ieder een mooie vis was dit een meer dan geslaagde social!

Met ieder n mooie vis was dit een meer dan geslaagde social!