KWO BOULEVARD

De zomer is begonnen en het weer begint langzaamaan beter te worden. De vangsten vliegen ons rond de oren. Zowel in Nederland als Frankrijk wordt goed gevangen. Laten we eens kijken wat er zoal gebeurde in het Karperwereldje.

Wesley & Rinze op jacht naar nieuwe De KSN leden

De KSN boys Wesley Smits en Rinze Beverwijk zijn afgelopen voorjaar bij Corné van Huigevoort geweest om hem te interviewen en over te halen om lid te worden van De KSN. Zie hier het resultaat waarbij Corné uiteindelijk overtuigd raakt en lid wordt!

Boul 26 wesley Smits

Klik op het plaatje om naar het filmpje te gaan.

Hengelsport Rotterdam gaat naar 2 koopavonden: donderdag en vrijdag tot 21 uur open

Het gaat goed met Hengelsport Rotterdam. Afgelopen week vertelde Richard (de allround verkoper van deze topzaak) dat ze zowel op donderdag als vrijdag tot 21 uur open zijn. Zo kunnen de klanten ook ’s avonds hun uitrusting upgraden met de nieuwste materialen, want Hengelsport Rotterdam staat bekend om brede assortiment waar je ook als karpervisser zeker zal slagen. Kortom, bezoek de winkel aan de Sportsingel 17 te Rotterdam, pak een bak koffie en laat je vakkundig voorlichten.

Hengelsport Rotterdam oeningstijden

Klik op het plaatje om naar de website te gaan.

Hét Visblad update: Struinend oppervlaktevissen met Robert de Wilt

Er komt een leuk artikel aan over drijvend vissen met hondenbrokken! Deze staat in het komende Hét Visblad. Het ‘juli-nummer’ en deze zal 27 juni verschijnen. Alle ins & outs over welke hondenbrokken het beste werken en drijven, en hoe je ze monteert. Als bonus op het artikel komt op 27 JUNI de nieuwe Visblad TV-aflevering online op www.hetvisblad.nl en www.karperfilmpjes.nl

Visblad2

Visblad3

Visblad4

Dat ziet er uit als een leuke sessie. Wil je meer Visblad nieuws, check dan regelmatig de Facebook pagina.

Vangsten uit de maand juni!

In het Vangsten op Datum topic op het Carpboard zagen we de volgende Carpboarders met een mooie vangsten:

Board Sander Dekamper

Sander Dekamper met een prachtige schub (en mooie foto trouwens)!

Board Remko Oude Elferink

Een brute schub voor Remko Oude Elferink.

Board Sjoerd koster

Sjoerd Koster is wezen vissen en ving deze mooie spiegel!

Board Sjors Keij 1

Sjors Keij gebruikt graag attractief haakaas, hier met een stick.

Board Sjors Keij 2

Het resultaat voor Sjors, niet verkeerd!

Board Sven Vrijdag

Sven Vrijdag weet ze goed te vangen, hier een mooie schub.

Board Wim Hanegraaf

Iemand die dit jaar goed vangt is Wim Hanegraaf. Hier met een Maasschub!

Vrijgezellenfeest Lex Cuyten

Lex1
Terwijl ik dit schrijf heb ik nog een beetje hoofdpijn want gisteren hadden we het vrijgezellenfeest van Lex ‘Oermensch’ Cuyten. En ‘we’ is in deze een groep van 40 mannen waarvan 38 karpervissers. Half Zeeland en Rotterdam verplaatste zich naar het Pussy Lounge feest te Breda. Dit ‘Decibel achtige’ outdoor festival staat garant voor stevige muziek en de naam ‘pussy’ geeft enige link met vrouwelijk schoon. Onze Lex dacht dat hij zijn trouwpak moest gaan passen maar werd gekaapt en in een bus gestopt, op naar Pussy Lounge.

Lex2

Lex met zijn broer Ron, 2 supermensen en vrienden voor het leven!

Het feest barste al snel los en omdat het voor Lex een leuke dag moest worden waren Ron en ik de hele dag aan het regelen dat er zoveel mogelijk mooie vrouwen met Lex op de foto gingen. En ik kan jullie vertellen: die waren er genoeg dus het was een dankbare taak!

Lex3

Lex met 2 Smurfinnen…  😉

Lex4

Onze Erik is nog ‘zoekende’ en had bovengemiddelde interesse voor Lex…

Lex5

Jeroen Neef was ook van de partij en dit keer gedroeg hij zich voorbeeldig!

Lex6

Kortom: Lex, gefeliciteerd & op naar volgend jaar (vrijgezellenfeest EO).

Als laatste nog een kleine video impressie!

Afgelopen week op KWO

KWO staat niet stil en afgelopen week waren er weer een aantal leuke updates! Een korte greep uit de artikelen. Klik op de afbeelding om naar het artikel te gaan.

koi close up

John de Leur gaat over Koi karpers schrijven, dit is zijn debuut.

tom 6

Dromen werden werkelijkheid voor Tom Kuster in Fish of a Lifetime!

Marissen Meisner WvZ 1

Outtake uit Woord van Zwijgen deel 2: Marissen Meisner over Groningse Superschubs.

Goede deals bij Raven Fishing & Outdoor

Raven Fishing & Outdoor heeft wekelijks toffe aanbiedingen waarbij de karpervissers zeker niet worden vergeten. Ook deze week zijn er weer interessante deals te sluiten waaronder complete sets met hengels, molens, optonics en een rodpot voor lage prijzen!

raven deals

Klik op de balk om naar de website te gaan!

Uniek Jeugdkamp van De KSN in Denemarken

Ontdek de pionier in jezelf! In veel karperboeken en magazines komt het woord ‘pionieren’ regelmatig terug, maar de meeste karpervissers sluiten uiteindelijk toch aan op de gebaande paden. Zeg eens eerlijk, wat is er nu mooier dan het onbekende? Zelf uitvinden of er karpers zwemmen op een water en wat voor bestand er zwemt op deze (veelal onbeviste) wateren. De kick bij een aanbeet is dan enorm!

Kopenhagen

De KSN Commissie Jeugd biedt jongeren van 16 t/m 18 jaar de unieke kans om dit jaar op pionierspad te gaan in Denemarken! Onder begeleiding van ervaren vissers zullen de jeugdleden afreizen naar de hoofdstad Kopenhagen. Met lichte bepakking zullen we diverse wateren in deze omgeving gaan verkennen en proberen om karper te vangen op één van de vele meren en rivieren die deze omgeving rijk is. Het belooft een groot avontuur te worden!

Er zijn op dit moment nog drie plaatsen beschikbaar voor dit gave jeugdviskamp, dat zal plaatsvinden tussen 10 en 17 augustus 2013. Houd jij van een uitdaging? Wacht dan niet te lang en meld je aan!
Kijk voor meer informatie op http://www.deksn.nl/de_jeugd/

MTC Baits does the trick again !

Op de Facebook pagina van MTC Baits zagen we de volgende superschub voorbij komen. Willem Tel wist een mooie Nederlandse 22,1 kg bak te vangen. Het aas was ook dit keer de Tuna bol.

MTC Willem Tel

Zo zien we ze graag, wat een topvis!
Supersessie voor Helmut Thielen

Via VBK Voorzitter Mark Hoedemakers kregen we dit verslag binnen van Helmut Thielen.

“Nu ben ik net terug van een weekje vissen in Frankrijk. Het oorspronkelijk idee was om naar Cassien af te reizen, maar toen ik tijdens de rit op de radio hoorde dat ook in het zuiden het weer niet al te best was, ben ik maar tot in het midden van Frankrijk getrokken. Eenmaal aangekomen, begon het ook hier te regenen. Op slechts enkele uren na heeft dit natte weer ons de hele week geteisterd en de temperaturen schommelden tussen 2 en 8 graden.

Het waterpeil van de Seine was nog erg hoog, waardoor ik neer streek aan een van de vele kiezelgroeven in de nabijheid van de rivier. Ondanks het feit dat ik er een van de moeilijkste grindkuilen uit zocht en het weer dermate tegen veil, trachtte ik toch positief te blijven. Om eerlijk te zijn was me de moed al een beetje in m’n schoenen gezonken. Ik kon echter op dat moment nog niet vermoeden wat voor een monstersessie het zou worden.

Helmut Thielen 2

BAM, 28 kg schub!

Toen alles klaar was en de haken op hun plaatsen lagen, ging het reeds de eerste avond al los! De eerste dertiger lag op de mat. Maar wat volgde overtrof mijn stoutste dromen. In de uren nadien mocht ik een schub van 28 kilo vangen! Plotsklaps gaf ik geen moer meer om de regen. De beten hielden de daarop volgende dagen niet meer op, de vissen aasden massaal en konden niet genoeg krijgen van mijn FU5 boilies.

Ik ving nog karpers tussen 17 en 20 kilogram, en maar liefst 8 vissen boven de magische 20 kilogrens. In het midden van de week volgde nog een fenomenale monsterspiegel van 27,5 kg. Alles tesamen heb ik meer dan 20 karpers kunnen strikken en 3 steuren van 25, 27 en 30 kg. Mijn resultaten met de FU5 mix van de Watersportcentrale zijn super! De TNT Gladiator in maat 6 en 25 ponds Jel-E-Wyre ronde het geheel af.

Helmut Thielen 1

Deze week beschouw ik als een laat geschenk voor mijn 60ste verjaardag. Ik wil bij deze mijn vrouw Brigitte bedanken voor de super fotosessie, waarvan ik de gevolgen nog steeds in mijn armen voel! Deze week zal ik niet snel vergeten.” Namens KWO gefeliciteerd!
Foto van de week

De foto van de week is deze keer van Sander Boer die tijdens een sessie met Robert de Wilt een mooie spiegel tijdens vast te leggen tijdens wat ‘oppervlakte activiteiten’.

Sander Boer

Wat een plaatje, perfect getimed shot!
Dit was KWO Boulevard van deze week. Tot volgende week en veel succes aan de waterkant. Heb je zelf een mooie vangst, stuur dan een mailtje naar info@karperwereld.nl

Michiel Pilaar

Zondagmiddag, tijd om terug te blikken op afgelopen week in KWO Boulevard met deze week: Hét Visblad, Lex gaat trouwen, Rinze & Wesley, grote karpers, Helmut’s bakken, sfeerplaten en meer!