KWO BOULEVARD

Doordat we (Mark en Michiel) in Frankrijk zitten is de KWO Boulevard van deze week iets later & korter dan gebruikelijk. Ook redacteuren moeten immers af en toe vissen. Tot op heden verloopt de sessie (donderdag gestart) volgens plan: al een aantal mooie vissen kwamen op de kant en morgenochtend hoeven we pas naar huis. Binnenkort mee op KWO & KF.nl over deze trip. Stay tuned!

Marvin Laats – Mijn nieuwe PB !

Via de mail kregen we het volgende verslag binnen van Marvin Laats:

Begin van de week besloot ik om een lang weekend vrij te nemen om te gaan vissen. Ik heb toen vrijdag en maandag vrij genomen en donderdags gelijk uit het werk naar het water toe. De eerste nacht verliep rustig. Het enigste wat ik ving was een lap van een brasem en een grote zeelt, verder bleef het stil. ’s Ochtends heb ik mijn hengels binnen gedraaid omdat je hier op de dag nauwelijks wat vangt. De rest van de dag ben ik blijven zitten en heb ik me geprobeerd te vermaken met onderlijnen knopen en alles in orde te maken voor de volgende nacht.

Na het avondeten gemaakt te hebben langs de waterkant besloot ik mijn hengels weer in orde te maken en op de stek te gooien. ’s Avonds kwam een vriend van me even langs om een biertje te drinken. Rond een uur of 9 kreeg ik een langzame korte run ik sprong op en liep naar mijn hengels ondertussen stopte de run, eenmaal bij de hengels ging die weer verder en ik pakte de hengel en sloeg aan. “HANGEN”, zei ik nog en eenmaal contact met de vis kwam deze als een raket naar de kant toe zwemmen (dat zijn meestal de grotere vissen). Ik moest flink draaien om de lijn strak te houden, toen de vis een meter of 3 uit de kant was begon het worstelen ik zag de vis boven komen en stond echt versteld hoe groot en mooi de vis was.

Marvin Laats bak

Toen de vis eenmaal voor me was dook die onder mij het riet in de hengel top ging onder water en kon hem er gelukkig uit trekken zonder vast te komen zitten, de vis ging er weer een klein stukje vandoor en heb hem even uit laten spelen tot die moe was, en daarna geschept. Ik zei nog tegen mijn maat die er nog was dit is echt een BAK, mijn vader zat 200 m verder op een andere stek en ik riep tegen mijn maat “bel mijn vader maar even om te komen kijken”. Toen mijn vader aangekomen was hebben we de vis onthaakt en gewogen. Het gewicht loog er niet om ik had een nieuw PB van maar lieft 38.9 pond! Ik stond te springen van blijdschap.

Marvin Laats Bakk

Marvin Laats gaat compleet los (en terecht) met deze BAK van een spiegel.

Aangezien het nog vroeg was konden we de vis niet zakken tot de volgende ochtend want dat zou niet ten goede komen van de vis dus hebben we ’s avonds foto’s geschoten want de gezondheid van de vis gaat natuurlijk voorop. Verder die nacht bleef het rustig maar mijn weekend kan niet meer stuk, en de lach op de foto’s zal de komende dagen ook nog wel even blijven wat een prachtige vis is dit zeg !

Vangsten op datum September

Niets is mooier dan het bekijken van de laatste vangsten. Op het Carpboard Forum is hier dan ook een plek voor… Een kleine selectie uit het Vangsten op datum topic waar dagelijks mooie vangsten in verschijnen!

boul 0

Thomas ving deze coole spiegel.

Johan

Johan doet ook weer een duit in het zakje met een brute spiegel!

boul 40 robert jarig

Robert Grootenboer was jarig en trakteerde de karpers. Wat attent van hem…  😉

boul 40 RoRo kiddo

Ronald Margadant is een trotse vader, een mooie plaat waarbij woorden overbodig zijn!

Teaser: Remond en Rinze in Oostenrijk

Geen vangstfoto, maar wél een te brute ’teaser’ foto van Remond van Dijk en Rinze Beverwijk die net terug zijn uit Oostenrijk. Ze hebben een waanzinnige sessie gemaakt zowel qua vissen als visserij. Binnenkort meer op KWO.

boul 40 remond rinze

Damn, we willen meer zien van deze shizzle!

Pilaar & Smits over de vloer bij Ardy Veltkamp

Afgelopen woensdag konden jullie al de KWO Whatsapp lezen met Ardy Veltkamp. Nu brengen we de volledige beelden: ruim 15 minuten Ardy Power. Alles komt aan bod, fitness, health, karpers, stimulerende middelen, liefde, avonturen, commercie, krokodillen, schietpartijen, enz. Kortom: veel kijkplezier met ‘Team KWO over de vloer’…

WCC Ardy sportschool

Klik op de afbeelding om naar het filmpje te gaan!

De KWO Najaarsbox gaat dinsdag ‘live’!

Net als de Voorjaarsbox is ook de Najaarsbox bomvol gevuld met super gave producten. Bijna te bestellen, maar let op; OP = OP! Wees er dan ook snel bij want voor de prijs van € 29,95 (incl. verzendkosten) mag je dit voordeel pakket natuurlijk niet laten lopen!

Complete foto najaarsbox klein

Nog heel even geduld…  😉

Stekkenpezerij… het komt steeds meer voor!

Deze droevige foto kregen we ingestuurd door Diederik Bangeveld, een fanatieke jongen die met zorg en liefde een voerstek had aangelegd. Iedere dag ging hij naar zijn stekje aan een heldere zandafgraving bij Den Haag. 800 gram 14 mm boilies voerde hij en toen hij zaterdag aan kwam om te vissen kreeg hij een enorme tegenslag te verwerken: zijn stek was bezet. Het gerucht gaat dat de persoon in kwestie van de voerstek af wist! Dat maakt het des te schokkender. Uiteindelijk droop Diederik af en volgde hij zijn zoektocht de grote karpers…

boul stekkenpezer

Een schande, zulke taferelen komen steeds meer voor langs de waterkant.

Karperfilmpjes.nl record: Van de Rhône naar de Alpen: Supersessie!

Afgelopen zomer trokken Ronald Ermes en Rick Habermehl naar Frankrijk om de grote vissen achterna te zitten. Na een paar dagen blanken op de Rhône trokken ze door naar een volgend water en wat daar gebeurde zou hun nog lang bijblijven…

Inmiddels is het filmpje bijna 8000 keer bekeken, een nieuw record voor Karperfilmpjes.nl ! Het is sowieso een recordfilmpje want ook de PB’s van de mannen sneuvelden meermaals. Ronald wist zelfs een vijftiger te vangen en deze tot zijn verrassing heeft een maatje van hem een mooie tekening er van gemaakt.

Ronald Ermes tekening karper

Prachtig gedaan, hij lijkt zelfs dikker op papier   😉

KF Franse supersessie YT

Klik op de afbeelding om naar het filmpje te gaan!

Afgelopen week op KWO

Zoals iedere week waren er weer een aantal leuke updates op KWO. We pikken er een aantal uit. Klik op de foto’s om naar het artikel te gaan.

Mark Hoedemakers sept 3

Na 19 jaar karpervissen; eindelijk de eerste ‘gouden plak’ voor Mark Hoedemakers

Arjen Lans 4

Arjen Lans is terug en in zijn eerste blog beschrijft hij een cool nachtje vissen met zijn kids!

500.000 Vispassen verkocht!

Vispas

Na jaren van gestage groei is het vandaag dan zover: de 500.000ste VISpas is een feit. Eltjo Klomp uit Hilversum is lid geworden van hengelsportvereniging Hilversum en slecht daarmee de grens van een half
miljoen aangesloten sportvissers in Nederland. Daarmee verstevigt de sportvisserij haar positie als derde grootste sportbond van ons land. Een goede zaak zo dachten we!

KWO muts brengt geluk voor Milan Wassink

Het hebben van een KWO muts is natuurlijk al een geluksmomentje. Maar als je dan ook nog eens direct een aantal mooie Nederlandse schubs vangt: dan mag je in je handjes knijpen. Milan Wassink is de afgelopen tijd veel langs de waterkant geweest en niet zonder resultaat, getuige onderstaande foto’s:

Nick Beuvink Milan Carp

Nick Beuvink Milan

Topplaten van Milan met zijn vangst!

Filmpjestip: Tom & Davy in Frankrijk

Begin september gingen Mystery Baits mannen Tom Vanden Abbeele en zijn maat Davy naar de Alpen. Ze maakten hier een aantal mooie filmpjes van. Check deel 1 en deel 2 op KF.nl !

Tom vanden Abbeele

Tom met een prachtige september spiegel.

Foto van de week

De Foto van de Week is van onze eigen topfotograaf Nick Beuvink. Hoewel… eigenlijk schoot zijn chick Julia d’Ailly deze prachtige plaat. Afgelopen zomer waren ze namelijk samen in Frankrijk om wat kanaaltjes en meertjes te bevissen. De sessie was een groot succes en hier zien we de ‘release’ van een van de ‘slachtoffers’.

Nick Beuvink Foto Week

Een fraaie plaat van Julia & Nick!

Dit was KWO Boulevard voor deze week. Heb je zelf een mooie vangst gedaan of een leuk nieuwtje: mail deze dan naar info@karperwereld.nl en wie weet zie jij jezelf terug in deze rubriek. Veel succes aan de waterkant en tot volgende week!

Michiel Pilaar

Zondag = KWO Boulevard dag! Deze week prachtige platen van o.a. Nick Beuvink en Remond van Dijk. Nederlandse RijenSpiegel voor Marvin Laats, de Najaarsbox komt er aan, stekkenpezers, nieuw record op KF.nl, de KWO geluksmuts slaat weer toe & meer…