KWO Boulevard van Week 2

Nu de winter nog relatief zacht is trekken er nog aardig wat vissers op uit. De nodige foto’s en video’s verschijnen op internet, dus er staat weer een goedgevulde KWO Boulevard voor jullie klaar! Deze week check je o.a. het Franse avontuur van Ronald en Sjoerd, video’s van Younes Gonzalez en Peter Vlasveld en nog (heel) veel meer!

Deze periode is niet voor iedereen weggelegd, maar menig visser trekt er nog op uit! Pic credit: Oli Davies

Topvideo(s): Peter Vlasveld in Frankrijk

Hoewel het visseizoen voor sommige vissers al is begonnen (of nooit is gestopt) moeten anderen nog een beetje in de stemming komen. Iemand die ons als geen ander kan motiveren om erop uit te trekken is Peter Vlasveld. Afgelopen week deelde hij weer flink wat toffe video op zijn YouTube-kanaal, waaronder een tweetal video’s van een vistrip in Frankrijk. De totale serie zal bestaan uit vier video’s, maar hieronder kun je de eerste twee alvast bekijken. Van deze video’s begint het vissersbloed weer flink te stromen!

Deel 1: Valentijn en Daryl

Deel 2: Peter Pitstop & alleen

Oliebollensessie met Ronald en Sjoerd in Frankrijk

Ronald vertelt:We hadden vier nachten de tijd, dus we hadden goede hoop dat er een visje gevangen zou worden. Op 2 januari werd er koers gezet richting het koude Franse land. Het plan was om een kanaal aan te gaan pakken, dag- en nachtstekken af te vissen in de hoop wat azende vis te vinden. Zo gezegd zo gedaan. De eerste dag werden een aantal verschillende stekken aangevoerd met hennep en wat 15 millimeters Strawberry Fish van TTB Baits. De eerste ochtend dat we wakker werden geloofden we onze ogen niet.

Holy shit, over wintervissen gesproken!

Dat het die nacht koud was dat voelden we wel onder onze plu, maar dat het hele kanaal dicht zou liggen met ijs dat hadden we niet gedacht! Inpakken en wegwezen dus. De aangevoerde stekken werden nog even snel bezocht maar alles lag dicht. Niet gek ook met -6? Hebben wij weer hoor! Voor de komende dagen zag het weer er niet veel beter uit, dus we besloten door te trekken naar een ‘warmer’ gebied.

Hier gaat het ‘m niet worden. Op naar een andere plek!

Na twee uur sturen kwamen we aan in een voor ons nieuw gebied. Snel werden er her en der wat stekjes lichtjes aangevoerd en ploften we ergens neer voor de tweede nacht. Die nacht kwam de eerste actie: een schubje van maar liefst 1,5 kilo kon de chod niet weerstaan. Ook hier was het in de nacht ijs- en ijskoud en ’s morgens was dan ook alles wit van de vorst. Gelukkig bleef het kanaal wel open!

Het kanaal ligt nog open: dat is goed nieuws voor de mannen!

Die dag erop werd er bij een haven gevist en deze dag werd in stijl afgesloten met een blank. De derde nacht werd dan eindelijk op het eerste voerstekje gevist en ving Sjoerd ’s avonds al gelijk een mooi spiegeltje. Dat beloofde veel goeds voor de nacht! Maar helaas, op een brasem na werd er niets meer gevangen..

De eerste is binnen!

We gaan inmiddels de laatste 24 uur in, het moest bij de haven gaan gebeuren. Het ziet er echt mooi uit, en na twee dagen lichtjes wat gevoerd te hebben zat het met ons vertrouwen wel goed. Na het avondeten zitten we met een bak koffie (met de nodige Licor 43 en slagroom ) lekker te genieten van de laatste avond. “Een leuke vis zou de sessie doen slagen,” proosten we samen.

Een leuke vis zou de sessie doen slagen!

Om 10 uur ’s avonds is het al raak. Mijn hengel in eigen kant die ik vlak tegen een vrachtschip heb aangelegd vertrekt! Ik voel gelijk dat dit een beste vis is en kan hem maar moeilijk afremmen. Gelukkig kan Sjoerd na een paar minuten het net onder deze fantastische spiegel schuiven. Wat een vis om zo op 5 januari te mogen vangen, heerlijk! Die nacht vangt Sjoerd ook nog een mooie spiegel. Kortom: sessie geslaagd!

Sessie geslaagd!

Ook Sjoerd sluit de sessie goed af.

KWO Community video

Iedere week droppen we minimaal n video op de KWO Community. KlikHIERvoor de uitleg achter de Community en als BONUS kun je onderaan deze KWO Boulevard helemaal GRATIS een Pilaar & Hofman film bekijken. De Community video die afgelopen week het meest in het oog sprong is de nieuwe On The Move #6 van Mike Thille. In deze video bezoekt Mike zijn ‘vertrouwde’ Franse visgrond met zijn maat Jordi. Er lagen eigenlijk nog geen plannen, maar Mike mocht van zijn vriendin ‘nog n keertje gaan’ dus daar werd uiteraard dankbaar gebruik van gemaakt! 😉

Klik op de afbeelding om de video te bekijken!

Bak van de week

Iedere week komen er flink wat karpers op de mat. Sommige vangsten zijn echter extra bijzonder, waardoor ze de titel verdienen van ‘bak/vis van de week’! De vangst die deze week de titel heeft veroverd is de vis van Robin de Koning.

Bij het zien van deze vis snappen we het meteen: Robin heeft de titel verdient!

Robin vertelt:Vorige week maandag werd ik gebeld door mijn vismaat Peter. Hij was aan het werk en had onder een brug een grote groep karpers gespot. We om elke dag een paar handjes boilies te voeren om te zien of we de vis vast konden houden. Iedere keer dat we keken waren alle boilies weg! Op donderdag zagen we tijdens het voeren ineens zes vissen vol op het voer liggen, waaronder twee grotere schubs en een brute volschub. Vorige week zondag was het tijd om te vissen, maar bij aankomst leken de vissen ineens spoorloos te zijn verdwenen.

De vissen leken spoorloos te zijn verdwenen.

We besloten om naar een ander water te gaan, waar we helaas geen succes hadden. Op weg naar huis kon ik het niet laten om toch nog even te kijken op ?de stek bij de brug?. Ineens zag ik de volschub onder de brug vandaan komen en vol op het voer zitten. Ik belde gelijk m’n maat Peter op en die kwam direct. Al wachtend op Peter zag ik de vis nogmaals onder de brug zwemmen. Ik heb snel een uitgebalanceerde snowman, net buiten de voerplek gelegd, en een paar gebroken boilies eromheen gestrooid. Na een tijdje kwam de vis weer onder de brug vandaan en zwom ze recht op het haakaas af, en pakte hem op. Ik besefte toen pas dat het moeilijk zou worden om de vis te landen vanaf de brug. Gelukkig zag ik dat m’n maat al naar beneden was gerend. Na een korte dril werd de vis geschept. We werden gek van blijdschap! We hebben samen deze mooie vis gevangen en zijn er super blij mee. Een goed begin van een mooi visjaar!

Damn, wat een parel van een volschub!

Younez Gonzales – Travel With Me

In deze supervette film van dik anderhalf uur volgen we de Franse visser Younes Gonzalez tijdens zijn zoektocht naar de meest brute Franse stekken en vissen. Uiteraard komen er weer volop vette sfeerbeelden en vissen voorbij. Kortom: kopje koffie (of als je er al aan toe bent: een pilsje 😉 ) in de hand, voetjes in de lucht en genieten maar!

REMINDER: Pas goed om met kachels in je tent!

Afgelopen week zagen we een bizarre foto voorbij komen op de Facebookpagina van David Cobbold. Vorige week zondag zat hij met zijn vismaat aan de waterkant en door de lage temperaturen had zijn vismaat besloten om de kachel ’s nachts zachtjes aan te laten staan. Door onbekende reden is de kachel in de brand gevlogen en stond David’s vismaat midden in de nacht bij zijn tent met een aantal flinke brandwonden. Het is bizar dat zijn verwondingen slechts licht zijn, aangezien hij lag te slapen toen de brand ontstond. Laat dit een lesje zijn voor ons allemaal: ga verstandig om met een kachel, zeker als je gaat slapen!

De overblijfselen van de tent spreken voor zich: hier had je niet in willen liggen!

Pieter en Saron – Raw December Session

Pieter van de Werfhorst en Saron Debets, bekend van de merken Grade, Pole Position en Saga, gaan als vanouds tekeer tijdens een natte, winderige wintersessie en ?timmeren? zich in de blubber een slag in het rond. De aanbeten volgen elkaar in een rap tempo op en al snel is de chaos weer compleet! Het gevolg is een heerlijk no-nonsens actie filmpje, waarin de beide mannen tijdens het vissen en filmen helemaal los gaan! De beeld- en geluidskwaliteit is verre van goed, maar dit deert absoluut niet want dit is vissen op zijn best. Enjoy!

De besteartikelen van de afgelopen week

Zoals iedere week kon je de afgelopen dagen weer volop genieten van toffe updates op KWO! We hebben er wederom drie voor jullie uitgezocht die het bekijken meer dan waard zijn! Klik op de afbeeldingen om de artikelen te lezen.

In dit artikel blikt Glenn terug op een hele succesvolle sessie in het Franse land!

Afgelopen oktober trok Beer Keunen voor twee weken naar Frankrijk, waarbij er uiteraard de nodige vissen op de kant kwamen!

Terwijl de meeste mensen druk waren met een grourmetpannetje, trok Niels van Vooren met zijn maat Richie naar het zuiden van Frankrijk voor een ijskoud avontuur!

Jaarverslag van 2018 – Tobias en Robin

In deze video nemen Tobias van Ikelen en Robin Nieuweboer ons mee in hun visjaar van 2018. Een jaar met flink wat hoogtepunten, maar helaas ook veel tegenslagen. De film speelt zich af op grote wateren, zowel in Nederland als in het buitenland. Voor meer video’s van de mannen check je hun YouTube-kanaal ‘Dutchcarpanglers‘!

Nieuwe recordvis op Lac du Vaulaurent

Op het Franse Lac du Vaulaurent uit het gamma van Fisherman Holidays werd twee weken geleden een nieuwe recordvis gevangen door Bertrand. Deze superspiegel woog maar liefst 32,4 kilo! Jullie zullen wel begrijpen dat Bertrand terugkijkt op een zeer geslaagde trip 😉

Een vis boven de dertig kilo vangen staat bij menig visser nog op de To Do lijst, maar Bertrand kan ‘m afstrepen!

Tip van de week: de weersomstandigheden

Gaan jullie komende week nog richting de waterkant? Lees dan snel verder, want we hebben weer een hele nuttige tip voor je klaarstaan! De tip van de week luidt dit keer als volgt: hou de weersomstandigheden nauwkeurig in de gaten. Nu de winter nog relatief zacht is zijn er nog genoeg dagen/nachten waarin je een visje kunt strikken. Ook heb je het voordeel dat weinig andere karpervissers in deze tijd van het jaar actief zijn. Kortom: hou een oogje in het zeil wat de weersomstandigheden doen, trek een goede jas aan en ga erop uit!

Er is meer dan genoeg variatie in de luchtdruk te zien voor komende week!

Topvangsten van afgelopen week

Ondanks de winterse condities zagen we zo links en rechts dat er tch nog gevist en gevangen wordt. Het strikken van een karper is momenteel niet eenvoudig, maar toch hebben we weer een mooie verzameling platen voor jullie klaarstaan. Benieuwd welke fanatieke vissers afgelopen week enkele mooie vangsten deelden? Scroll dan snel verder!

Ook onze Luuk is van de ‘nul’ af dit jaar met deze gave schub!

Davy Stevens viste een ijskoude winternacht en niet zonder succes! Deze spiegel viel voor de Red Angel boilie van Eddy Sterckx en Magic Mango pop-up van Proline.

Als je eerste vis van 2019 er zo uit ziet heb je weinig reden tot klagen!

Ook deze tweede vis van 2019 mag er zijn voor Oli Davies!

Net na zijn verjaardag kwam ook deze vis nog op de mat: een verlaat cadeautje!

Stephan Boonsta wist deze vis in Noord-Frankrijk te vangen. De foto werd gemaakt door zijn neef Jeffrey Jaakke!

Glenn van der Auwera wist deze januarivis te veroveren op de Nutriton boilie van Pro Line!

Jullie zagen ‘m al in de header: deze fraaie spiegel van Kjell Wuyts!

Rick Coppes wist samen met zijn vismaat…

…de eerste riviervissen van het jaar te vangen!

Als je zo vroeg in het jaar al zulke fraaie riviervissen weet te vangen, dan begin je jaar goed!

Ook Erik Schutte wist de eerste vis in zijn logboek te noteren!

Ricardo Koster pakte zijn eerste serieuze vis van 2019 en wist deze bijzonder fraai vast te leggen!

De afgelopen week op de KWO Community

We zijn nu drie jaar onderweg met de KWO Community. D online plek voor de beste artikelen, de leukste video’s en de meest bijzondere karperfilms. Een stukje hierboven zag je al welke video de Members afgelopen vrijdag konden bekijken maar daarnaast hebben we ook de volgende artikelen gepubliceerd:

Mathijs Lourens sprak met Martijn Dijkstra over een ware droomsessie in het voorjaar van 2018.

In deze update blikt Darrell Peck terug op het jaar 2018, waarin hij enorm veel heeft gevist in een flink aantal verschillende landen!

Topfoto: Clean Sheet van Twan van den Bosch

Zoals altijd sluiten we KWO Boulevard af met een heerlijke foto. Immers: karpervissen is meer dan vangen en een foto zegt soms meer dan 1000 woorden. Deze week hebben we gekozen voor een plaat van Twan van den Bosch. Of eigenlijk voor drie platen. Twan is het nieuwe jaar goed begonnen!Hij vertelt:De teller van 2019 is deze week al begonnen met draaien! Zo maakte ik samen met Rudy, tijdens een stroeve sessie op de Maas, toch de eerste vis van het jaar buit. De eerste notitie op een schone lei ligt me altijd wel lekker, je moet ergens beginnen toch?

Terwijl veel vissers nog voor de haard zitten, noteert Twan zijn eerste vangst!

Aan motivatie ontbreekt het de laatste weken niet. De eindsprint van 2018 zorgt nog voor een mooi knalwerk. Een mooie forty en een colorcatcher in wintertenue zijn de twee afsluiters. Dat wintervissen… Helemaal zo gek nog niet!

Deze fraaie veertiger is meer dan welkom! De volgende foto maakt het rijtje helemaal compleet.

Een hele bijzondere vis in winterse omstandigheden: wat een heerlijk plaatje!

Bonus: kijk nu GRATIS ‘Cassin Diaries – De Terugblik’

Zoals je hierboven al in de KWO Boulevard kon lezen sluiten we het ‘karperjournaal’ af met een toffe KWO Community video. Op het memberplatform van KWO kun je inmiddels ruim 200 strakke (reclamevrije) movies terugvinden en Pilaar & Hofman – The Kickoffis er daar eentje van. MP & MH trekken in deze video de Alpen in op jacht naar (hele vroege) voorjaarsbakken!

Wil je meer vette films zien? Meld jezelf dan vandaag nog aan als KWO Member en je kunt de komende dagen eindeloos TV kijken 😉 Oja, je bent al member vanaf ?4,95 per maand!