KWO BOULEVARD

Goed nieuws mensen! Naarmate de dagen voorbij kruipen en de winter nog dagelijks voelbaar is lijkt het voorjaar nu eindelijk in zicht. Tijd om weer volgas te gaan vissen, maar eerst gaan we kijken naar het laatste karpernieuws in deze KWO Boulevard.

Nachtvissen op Cassien definitief OVER & UIT

Er waren al langer twijfels over het voortbestaan van het nachtvissen op het fameuze Lac de St. Cassien. Waar je gisteren nog een KWO Oldskool update zag moeten we nu vertellen dat het waarschijnlijk voorbij is met het ‘vrije nachtvissen’. In dit topic op het Carpboard postte Arno Spruit het verhaal maar er was nog geen officiele bevestiging. Wel… helaas is deze nu gekomen en wel van de federatie. Lees alles: KLIK HIER.

‘Campings’ als deze zijn een doorn in het oog van de lokale autoriteiten.

Deze dames verkopen geen ijsjes!

Volgend weekend: De Noordelijke Hengelsportbeurs te Groningen

De laatste hengelsportbeurs van het voorjaar is volgeboekt. Na een lange periode van kou wordt er een grote drukte verwacht op de beurs in Groningen op 13 en 14 april. Voor iedere hengelsportliefhebber is er genoeg leuks te beleven. Van lezingen tot nieuwe producten tot goede aanbiedingen: alles is aanwezig voor een geslaagd dagje hengelsport vertier. Klik hier voor meer informatie.

Mooie start van het jaar voor Jordy Simoskie

Afgelopen week kregen we een enthousiast vangstverslag van Jordy Simoskie in de mailbox. We vonden het zo leuk om te lezen dat we het in deze Boulevard hebben verwerkt.

Het was ’s nachts nog erg koud aan Lac de Grosley!

Jordy vertelt: In oktober 2012 boekten we onze trip voor maart 2013, naar Lac de Grosley.
We hadden geboekt via Fisherman H
olidays, het was de eerste keer dat we naar het water gingen. Toen we na de eerste dag en nacht een hoop aanbeten kregen, maar geen vis op de kant hadden ben ik samen met mijn maat van systeem veranderd.

Na de omschakeling gingen we aanzienlijk beter vangen!

We schakelden over naar korte onderlijn van 5 a 8 cm, en het aas kort op de haak, dat leverde ons die nacht erna gelijk 3 vissen op. Met tempraturen ’s nachts tot 7 graden onder nul, hebben we toch nog aantal leuke vissen weten te landen. Met 9 vissen: 3 steuren en 6 karpers, al met al hebben we toch een prima weekje achter de rug en we zijn met een tevreden gevoel terug gekeerd naar huis.

De eerste successen van het nieuwe visjaar Jordy Simon en zijn maat. Goed bezig mannen!

Mark Hoedemakers: a.s. dinsdag op KWO met een nieuwe blog !

Houd KWO ook deze week weer in de gaten want er komen weer mooie updates aan!

Rainbow Buffel: The Steve Briggs spiegel

Op de Facebook pagina van Spiegel Magazine lazen we het volgende mooie verhaal: Afgelopen maandag vierde Kurt de Proot zijn 37ste verjaardag. Vanmiddag slaagde hij erin om de kolossale ´Briggs Fish´ te vangen op een gewicht van maarliefst 37,3 kilo. Hoe toevallig is dat als je 37 jaar en 3 dagen oud bent!?

Dat is nog eens een Happy Birthday  😉

De eerste ‘lente vangsten’

In het Vangsten op Datum topic en op Facebook hebben we al een aantal mooie vangsten voorbij zien komen. Hier een mooie compilatie:

Bakkenvanger Raf Swinnen met een van zijn eerste ‘kerps’ van 2013.

Jurian van de Graaf met een prachtige voorjaarsvis. Heerlijk die kleuren!

Bas van Zundert met een prachtige 44 ponds schub uit een koude Franse sessie.

Mark van de Laar had een erg productief sessietje. Zouden de vissen toch actief worden van het licht?

Rick van Ruiswijk ging ook naar de waterkant en met succes! Goed bezig!

Rik Koster met een spiegel tijdens een koud ochtendje!

Harald v/d Graaf ving zijn targetvis. Klik op de foto om naar het verhaal op de BaitAddict site te gaan.

TTB Baits mannen slaan vroeg hun (Franse) slag!

Inmiddels zijn Sjoerd Buijks en Daan Biemans geen onbekende meer voor de KWO bezoekers. Met hun serie “Brabo’s in de Bush” boeien ze wekelijks duizenden lezers. Tussen het beantwoorden van hun fanmail door hebben ze afgelopen weekend een flitssessie in Frankrijk gemaakt. We citeren van de website van TTB Baits:

Woensdag 27 maart wordt er koers gezet naar het Franse land. Het gebied waar we vorig jaar fanatiek hebben gevist wordt wederom bezocht voor ditmaal vier nachten vissen. Midden in de nacht komen we aan bij de wateren. Er staat een koude wind en de watertemperatuur is zo’n zeven graden.

We besluiten toch om op een klein watertje even snel een paar uurtjes te vissen om de volgende morgen vroeg op pad te gaan. We vangen die paar uurtjes niks en zitten om half acht alweer in de auto om wat wateren te bezoeken en bevoeren.

Tegen het eind van de middag kunnen we onze hengels uitvaren. We vissen op een water waar we het jaar ervoor uitstekend hebben gevangen. We vissen met klein aas wat ervoor zorgt dat we al snel wat brasems en kopvoorns vangen.

Een prachtige schub voor Daan Biemans.

Tegen de schemering stopt deze activiteit gelukkig. Rond half twee nachts eindelijk een trage run wat wel karper moet zijn. Dit blijkt ook te kloppen en Daan kan de eerste mooie schub vangen.

De volgende ochtend is het mijn beurt en kan ook ik een mooie schub landen. Van een spectaculaire dril was echter geen sprake. We besluiten om nog een nachtje op deze stek te vissen. Overdag vangen we op wat brasem na geen vis meer en al snel treed de nacht weer in. Een erg koude nacht. Ondanks de kou weten we allebei nachts binnen twee uurtjes een mooie schub te vangen. De teller staat na twee nachten vissen op vier karpers wat ons erg tevreden stemt.

We verkassen tegen de middag naar een ander water met een compleet ander bestand aan karper. Het jaar ervoor wisten we hier al enkele grote vissen te vangen maar een aantal vissen ontsprongen de dans nog. Deze proberen we dit jaar in het net te krijgen. We blanken die nacht en hebben er ook geen hoop op dat we de volgende nacht nog iets zouden vangen op dat water. Terug verkassen naar het eerste water dus. Rond vier uur zijn we hier weer gevestigd. De avond gaat visloos voorbij op wederom wat brasem activiteit na. De laatste nacht vangt Daan toch nog een mooie schub en we sluiten de trip af met vijf schubkarpers met een gemiddeld gewicht van net iets boven de vijftien kilo.

Mexico Update met Mario Kok

De in Mexico woonachtige Nederlandse karpervisser Mario Kok heeft een prachtig bestaan in dit fascinerende land. Tussen zijn drukke werkzaamheden door heeft hij zowaar tijd om te vissen én om een cool digitaal magazine te maken: The North American Carp Angler. Klik op DEZE LINK om het magazine te bekijken (Engelstalig).

Een leuke mix van artikelen in deze ‘winter’ editie! Klik op de afbeelding om naar het magazine te gaan.

Uiteraard wordt er ook gewoon stevig gevist door Mario en zijn maten. Onderstaande foto’s hebben we van hem gekregen om een impressie te geven van zijn visserij aldaar. Geniet mee (sowieso van het heerlijke zonnige weer).

Naast crimineel tuig loopt er ook genoeg ‘groot wild’ langs de oevers in Mexico...

Een vismaat van Mario met een typische Mexicaanse karper.

Mario himself met een recente vangst.

Erg strak deze platen, zo vissen is toch wel een droom voor velen!

Opendeurdag Hengelsport Rotterdam, komende zaterdag 13 april !

Hengelsport Rotterdam is een actieve hengelsportzaak die naast een breed assortiment ook een zeer overzichtelijke webshop heeft. Je kunt hier werkelijk alles vinden wat de veeleisende karpervisser nodig heeft!

Klik op de afbeelding om naar de website te gaan en bekijk het vette filmpje over een Franse trip!

Zoals we al zeiden zijn ze erg actief in de 010 regio. Komende zaterdag 13 april moet je zeker even naar de Opendeurdag van Hengelsport Rotterdam die gehouden wordt in hun pand aan de Sportsingel 17. Geniet van een hapje en een drankje! Daarnaast zijn er ook een aantal mooie aanbiedingen en kan je middels onderstaande voucher maar liefst 15% korting krijgen op je aankopen. Be there!

Noteer in je agenda dat je a.s. zaterdag naar Rotterdam gaat  😉
Hét Visblad, ook voor karpervissers

Veel karpervissers denken misschien dat Hét visblad niet interessant is voor hen, echter: dit is volkomen fout want tegenwoordig wordt in ieder nummer veel aandacht gegeven aan karpervissen. In komend nummer is er zelfs een artikel te zien over onze eigen Roderick Langeveld. Deze playboy is woonachtig op een woonboot op de Haagse veste en kan uit zijn tuin vissen. Dáár wilde interviewer Michel Verschoor wel meer over weten en dus zocht hij Roderick op!

Topfotograaf Sander Boer weet als geen ander hoe hij een wildebras als Ro op de foto moet zetten!

Klik op de afbeelding om naar de Facebook pagina te gaan van Hét Visblad.

Zoals je hierboven kan zien het Hét Visblad ook een Facebook pagina. Dat het beheer mede onder ene R. de Wilt valt is wel duidelijk als we de ‘Kakhiel’ achtige foto’s zien die met regelmaat op de pagina verschijnen. Een korte selectie  😉

Visblad icoon Marco Kraal komt ook regelmatig voorbij!

Ook de minder prettige kant van het vissen wordt getoond. Alhoewel het zustertje best ‘oké’ is!

Wederom een prachtige plaat van Sander Boer, nu van een snurkende Marco Kraal.

Afgelopen week op KWO…

Op KWO was afgelopen week weer genoeg te beleven. Naast de Vrijdagmiddag update van KF.nl waren er een aantal leuke reviews over o.a. de Nash Ball Maker en de nieuwe Proline producten. Ook was er serieus nieuws te melden over het grootste Spiegel Karper Project ooit, zagen we Daan Biemans en zijn maatje Ronald ‘volgas’ rossen in Frankrijk en bleek Boudewijn Margadant niet te stoppen ondanks de kou de vissen wist te vinden!

Dit is het waterstelsel waar veel, heel veel, spiegelkarpers uitgezet zullen worden!

Daan Biemans met een prachtige Franse schub, gevangen tijdens een ‘ros-sessie’.

Deze foto geeft wel aan hoe dicht Boudewijn bij de karpers was!

Foto van de week

Zoals iedere week hebben we ook dit keer weer een Foto van de Week. Vandaag wederom een foto die we gewoon op Facebook tegen kwamen. Een bruut momentopname  van een springende karper. Dat lukt je waarschijnlijk geen tweede keer!

Lucky shot of topfotograaf? Zeg jij het maar!

Allright, we zijn weer door het karpernieuws heen. Gelukkig zijn de weersvoorspellingen nu EINDELIJK dik in orde en staat het voorjaar nu echt voor de deur. Tijd dus om lekker te gaan vissen en vergeet niet je vangsten op te sturen naar info@karperwereld.nl !

Michiel Pilaar

Niet meer nachtvissen op Cassien, Benelux vangsten, Rainbow, Brabo’s in France 2013, Mexicaanse avonturen met Mario Kok, humor in Hét Visblad, voorjaarskriebels en nog veel meer.